دویست و چهل و چهار

ظهر عاشوراي امسال رو غريب بودم
تاس رو تو پادگان سر کردن و عاشورا ..ظهر ... همه چيز تمام شد
وقتي رسيدم دسته ها و هيئت هاي معدود شهر برگشته بودند
آري
ظهر عاشورا گذشت
و حسين کشته شد




چند روزي است که نواي زيبايي از سيما به گوش مي رسد
خيلي هم کسي که مي خونه وشعرش حال و هواي خاصي داشت

« انا مظللوم حسين » « انا محروم حسين »

مداح اهل بيت : الحاج نزار القطري

لم يا قوم تريدون ببغي و فساد
لم تسعون بقتلي بلجاج و عناد
ليس والله سوانا خلف بعد النبي
فرض الله علي طاعتنا کل عباد
[اي قوم چرا کينه و زشت کاري را مي خواهيد
چرا با دشمني و لجاجت سعي در کشتن من داريد
به خدا قسم بعد از پيامبر غير از ما جانشيني وجود ندارد
خداوند اطاعت از ما را بر تمام بندگان واجب کرده است]

عجبا و عجبا ، امت کفار که يک سر
چشم پوشيده ز حق نمک آل پيمبر
همه در ريختن خون من بي کس و ياور
شده آماده و بگرفته به کف نيزه و خنجر

من له جد کجدي في الوراء
او کشيخي فانا ابن العلمين
فاطمه الزهرا امي ، و ابي
قاصم الکفر ببدر و حنين
[ چه کسي جدي همانند جد من دارد؟
همان سروراني که من فرزند آنهايم
فاطمه زهرا مادرم است و پدرم همان کسي است که
کفر را در بدر و حنين نابود کرد]

عبدالله غلاما يافعا
و قريش يعبدون الوثنين
يعبدون اللات و العزي معا
و علي کان صل القبلتين

و ابي شمس و امي قمر
فانا الکوکب و ابن القمرين
[هرگز خداوند بت نيست
درحالي که قريش بت مي پرستند
لات و عزي را باهم مي پرستند
در حالي که علي به سوي قبله نماز مي خواند

پدرم خورشيد و مادرم ماه است
و من ستاره اين دو نور هستم]

چيست تقصير من اي قوم که امروز جهاني
شده آماده به قتلم همه با تيغ و سناني
در شما نيست ز اسلام نه نامي و نشاني

انا عطشان و قد احرق نطقي و لساني
انا ظمئان و قد احرق قلبي و فوادي
[من تشنه ام و دهان و زبانم مي سوزد
من بسيار تشنه ام و قلبم مي سوزد]
*********************
زير خنجر شه لب تشنه ، حسين گفت:
تو اي شمر ستمکار!
تو اي ملحد مکار!
تو اي کافر غدار!

اگر من نشناسي ، بگويم بشناسي
حسينم
ضياء القمرينم ، قتيل الودجينم
امام الحرمينم
انا الفضه وابن الذهبينم

منم شهپر کبري
منم آيه تقدير
منم نخله خوبان
منم زاده زهرا
منم عرش و منم فرش
منم کرسي و لوح و قلم و باعث ايجاد دو عالم

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

التماس دعا

یک صد و هشتاد